• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79258
+
-

افزایش  68 درصدی سرقت در گیلان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از افزایش وقوع سرقت در این استان خبر داد و گفت: در ۵ ماه نخست امسال 5422 سارق در گیلان از سوی پلیس دستگیر شده‌اند. به گزارش تسنیم، سرهنگ «فرهاد فلاح کریمی» با بیان این‌که 26 درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان سرقت‌های خرد است، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهند از اول فروردین تا 22 شهریور امسال آمار وقوع سرقت در گیلان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش یافت.

این مسئول وضعیت مازندران را از حیث جرم‌خیزی و پرونده‌های تشکیل شده مورد بررسی قرار داد و گفت: در این مدت نزدیک به 12 هزار و 700 فقره پرونده در یگان‌های پلیس استان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی فرستاده شد.رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان این‌که حدود 76 درصد از سرقت‌ها در گیلان با استفاده از سامانه‌های نوین توسط پلیس کشف و اموال به مال‌باختگان برگشت داده شد، تصریح کرد: در بازه زمانی عنوان شده مربوط به سال 97 نزدیک به 3800 سارق در گیلان دستگیر شدند، اما این آمار امسال به 5422 نفر افزایش پیدا کرده است. وی درباره افزایش 43 درصدی دستگیری سارقان توسط پلیس در استان بیان کرد: گیلان 3.4 درصد جمعیت کشور را دارد و 2.2 درصد از سرقت‌های انجام شده در این مرکز به وقوع پیوسته است که این استان را از این حیث در رتبه چهاردهم کشور قرار داده است.

فلاح کریمی از افزایش وقوع سرقت‌های خرد در گیلان خبر داد و اظهار کرد: مواردی شامل سرقت کابل و تاسیسات مخابرات، دریچه‌های چدنی آب و فاضلاب، پمپ مزارع، لوازم مردم و دوچرخه بیشترین اقلامی هستند که توسط مجرمان به سرقت برده می‌شوند. پس از سرقت‌های خرد حدود 18 درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان سرقت از منازل است. سرقت از اماکن خصوصی استان مانند محل‌های کسب و کار، کارخانه‌ها، انبارها، اماکن دولتی و همگانی نظیر مدارس و مساجد هم در رتبه سوم از لحاظ فراوانی سرقت قرار دارند.این مسئول، 9 درصد از سرقت‌های انجام شده در گیلان را مربوط به سرقت محتویات خودروها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر طبق آمارها و گزارش‌های پلیس، 7 درصد از سایر سرقت‌ها در گیلان مربوط به سرقت قطعات خودرو، 3 درصد سرقت خودرو و 18 درصد هم سرقت از منازل است. مجرمان در سرقت از منازل بیشتر روی سرقت نقدینگی و زیورآلات متمرکز هستند. 45 درصد سرقت‌های انجام شده از منازل در گیلان از سمت بالکن واحدهای مسکونی انجام می‌شود. بنابراین تجدید نظر در طراحی ساختمان‌ها بسیار ضروری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید